Sosyal Bilgiler
Sosyal bilgilerin kapsamı, yaşamın tüm alanlarına ilişkin özellikleri yansıtabilecek niteliktedir. Konuları arasında çok sıkı bir ilişki vardır çünkü konuların temeli insan, doğa ve toplumdur.
İlköğretimin ilk üç sınıfında öğrenciler, yaşantısında gerekli olan temel beceri ve kavramları hayat bilgisi derslerinde kazanırlar.
İlköğretimin 4. sınıfında ise hayat bilgisi dersi yerini sosyal bilgilere bırakır. Sosyal bilgiler, hayat bilgisi konularının yaş düzeyine uygun devamıdır.
Sosyal bilgiler dersleri kapsamında hedefimiz:
- Temel yaşam becerisine sahip,
- Bireysel niteliklerini geliştiren,
- Keşfedici,
- Sorgulayıcı,
- Problem çözebilen,
- Doğaya ve çevreye duyarlı,
- Özgüveni yüksek,
- Çevre bilincine sahip,
- Ulusal ve manevi değerleri içselleştirmiş bireyler yetiştirmektir.
Bu hedeflere ulaşabilmek için derslerimizde yeni maarif modele uygun, biçimlendirici ve süreç analizine uygun yöntem ve tekniklerle öğrencilerin aktif katılımına, öğrenme tarz ve hızlarına, bireysel ve birlikte öğrenme süreçlerine dayalı öğrenme stratejileri uygulamaktayız.
İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi
4. sınıf öğrencilerine insan haklarını, sorumluluklarını ve demokratik yaşamın gerekliliklerini kavratmak amacıyla bu ders yer almaktadır.
Konular, öğrencilerin günlük yaşamla ilişki kurabilecekleri, kendi haklarını ve başkalarının haklarına saygıyı öğrenecekleri şekilde düzenlenmiştir.
Dersin amacı;
- İnsan haklarına saygılı,
- Sorumluluk bilinci gelişmiş,
- Adalet, eşitlik ve özgürlük kavramlarını tanıyan,
- Toplumsal kurallara uyan,
- Demokrasi kültürünü benimseyen,
- Katılımcı yurttaşlık bilincine sahip bireyler yetiştirmektir.
Öğrencilerin görüşlerini ifade etmelerine, tartışmalara katılmalarına ve empati kurmalarına olanak tanıyan öğretim yöntemleriyle işlenmektedir.
Trafik Güvenliği
Trafik güvenliği dersi, öğrencilerin trafik ortamında güvenli davranışlar geliştirmesini ve trafik kurallarına duyarlı bir birey olmasını sağlamak amacıyla verilmektedir.
Dersin temel amaçları:
- Trafik kurallarını tanımak ve uygulamak,
- Yayaların ve yolcuların sorumluluklarını bilmek,
- Güvenli geçiş kurallarını öğrenmek,
- Toplu taşıma araçlarını doğru kullanmak,
- Trafikte empati ve sabır gibi değerleri geliştirmektir.
Öğrenciler, günlük yaşantılarından örneklerle trafik bilincini pekiştirir ve sorumlu birer trafik katılımcısı olmaya yönlendirilir.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Bu ders; öğrencilerin manevi gelişimlerini desteklemek, evrensel ahlaki değerleri kazandırmak ve dinî konularda temel bir bilgi birikimi oluşturmalarını sağlamak amacıyla yer almaktadır.
Dersin hedefleri;
- Sevgi, saygı, hoşgörü gibi değerleri kazandırmak,
- Aile ve toplum içi sorumlulukları öğretmek,
- Dinî bayramları ve önemli günleri tanıtmak,
- Temel dini kavramlar hakkında bilgi vermek,
- Farklı inançlara karşı saygılı bireyler yetiştirmektir.
Dersler, öğrencilerin gelişim düzeyine uygun, değer eğitimi temelli ve hoşgörü ortamı içinde yürütülmektedir.