REHBERLİK
REHBERLİK
  • +
  • -

ANAOKULU REHBERLİK BİRİMİ

 

2023-24 EĞİTİM YILI PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK SERVİSİ BROŞÜRÜ


Gelişim dönemleri içinde en yoğun ve hızlı öğrenmenin 0–6 yaş arasında “Erken Çocukluk” adını verdiğimiz dönemde gerçekleştiği bilimsel bir gerçektir. Çocuğun algısının en açık olduğu ve öğrenmenin en yoğun olduğu bu dönemde, temel alışkanlıklar ve beceriler hızlı bir şekilde biçimlenmektedir. Gelişimsel sürecin hızla ilerlediği bu dönemde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi anaokulu yaşantısı içinde önemli bir işleve sahiptir. Okul-aile-çocuk üçgeninin merkezinde yer alan Rehberlik Birimi, yürüttüğü gelişimsel ve önleyici rehberlik hizmetleri ile her çocuğun gelişimsel sürecini belirli periyodlarla yakından takip ederken, önleyici rehberlik hizmetleri ile karşılaşılabilecek çeşitli problemlerin erken fark edilmesi ve oluşacak sorunlara yönelik çeşitli tedbirlerin alınmasını sağlamaktadır.

Anaokulundan itibaren öğrencilerin kendilerini tanıyıp ifade edebilmeleri, güçlü yönlerini ve desteğe ihtiyaç duyduğu alanlarını tanımaları hedeflemektedir. Bu amaçla, öğrencilere bireysel test ve envanter uygulamaları gerçekleştirilmekte, ders içinde ve sosyal yaşamlarında gözlemlerde bulunulmakta, aile içi ilişkileri hakkında bilgi edinme çalışmaları yapılmaktadır.

Çocukların yaşadıkları çeşitli problemlerin erken fark edilmesi ve akademik hayata atılmadan müdahalede bulunulması çok önemlidir. Bunun için; Çevre Anaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi, kayıt sürecinden başlayarak öğrenciyi daha yakından tanımak ve muhtemel problemlerini belirlemek için çeşitli uygulamalar ve görüşmeler yapmaktadır. Öğrencilerin rutin gelişimsel takiplerine eş olarak, aile yaşantıları ve okul içindeki tutum ve davranışları hakkında çeşitli değerlendirmeler yapılmakta ve bunların sonuçları gizlilik ilkeleri doğrultusunda sınıf öğretmenleri ve veli ile düzenli aralıklarla paylaşılmaktadır.


Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi olarak genel anlayışımız; her çocuğun kendine özgü ve tek olduğu, farklı yeteneklerinin olduğunu kabul eden, öğrenci merkezli bir yaklaşımdır. Özel Çevre Koleji Anaokulları Rehberlik Birimi olarak anaokullarımızda yürüttüğümüz ilkokula hazırlık çalışmaları; çocukların okul öncesi eğitime devam ettiği süre boyunca sosyal ve duygusal, motor, bilişsel, dil ve öz bakım becerileri gibi bütün alanlarda eşit şekilde desteklendiği çalışmaların bir bütünüdür. Bu bağlamda Çevre Koleji Anaokullarında yapılan çalışmalar, çocuğun okul öncesi eğitim kurumuna başladığı ilk günden itibaren bütün gelişim alanlarını kapsayan bir dizi çalışmalardan oluşmaktadır. Okulumuzda yapılan bu çalışmalarla birlikte; çocukların herhangi bir duygusal zorluğa uğramadan ilkokula uyum sürecini tamamlamalarını sağlamak; kendine ve yaşadığı çevresine karşı olumlu duygular geliştirebilen, kendine yetebilen, çevresine karşı duyarlı ve öğrenmeye yönelik motivasyonu yüksek öğrenciler yetiştirmek hedeflenmektedir.

 

ÖĞRENCİYE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR 

  • Çocukların okula uyumuna yardım
  • Sınıf içi öğrenci gözlemi
  • Bireysel farklılıkların takibi
  • Gelişimsel rehberlik hizmetleri (Test ve envanter Uygulamaları)
  • Sınıflarda toplu ve düzenli olarak gerçekleştirilen Rehberlik Sınıf Etkinlikleri uygulaması
  • Değerler Eğitimi Çalışmaları
  • Dikkat, görsel algı, hafıza, yaratıcılık Çalışmaları
  • Bilinçli Çevre Öğrencisi Davranış Kazandırma Programı
  • Sosyal Beceri Eğitimi
  • İlkokula hazırlık durumlarını takip amacıyla hazırlık grubu öğrencilerine yönelik, ilkokul rehberlik birimi ile koordineli olarak yürütülen “Okul Olgunluğu Çalışması”
  • Her yıl bir üst sınıfa geçen öğrencilere hazır bulunuşluluk için yapılan değerlendirme çalışmaları

 

VELİYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR 

  • Dönem başında, yıl boyunca yapılacak olan Rehberlik Birimi çalışmaları hakkında sistem tanıtımı toplantısının yapılması
  • Çocuk gelişimi ve çocuklarla ilgili çeşitli konularda velilere yönelik rehberlik hizmetleri
  • Veli bültenlerinin hazırlanması
  • Her dönem Rehberlik Birimi’nin veliyi davet ettiği Bireysel Veli Görüşmeleri
  • Öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimleri hakkında bilgi almak isteyen velilerimizin önceden randevu alarak Rehberlik Birimi’yle yaptığı bireysel görüşmeler
  • Veli Seminerleri
Top