Çevre Koleji Almanya ve Hollanda Bilim Merkezleri ve Matematikum Müzesi Gezisi
  • +
  • -

Çevre Koleji Almanya ve Hollanda Bilim Merkezleri ve Matematikum Müzesi Gezisi

Bu sene ilk defa Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü tarafından ortaklaşa düzenlenen “Amsterdam– Almanya Fen ve Matematik Gezisi”ni deneyimledik. Bu gezinin programı Matematik Bölüm Başkanı Arzu Azaltun ve Fen Bilimi Bölüm Başkanı Vedat Kaya tarafından Avrupa’nın önde gelen bilim ve matematik müzelerini gezebilmek ve onların bulunduğu şehirlerin havasını koklayabilmek adına çok özenli bir şekilde hazırlandı. 4 – 8 Nisan tarihleri arasında gerçekleşen gezide 7. sınıflarımızdan 16 öğrenciye Matematik Bölüm Başkanı Arzu Azaltun ve Fen Bilimi Öğretmeni Ayşegül Kasaba eşlik etti.

4 Nisan sabahı Atatürk Havaalanı’ndan Amsterdam’a çok keyifli bir yolculuk gerçekleştirdik.  Amsterdam’da bizi bekleyen otobüsümüze binerek Nemo Bilim Merkezine geçtik. Denize doğru uzanmış bir gemi şeklinde tasarlanmış olan NEMO bizi Energetica adı verilen ve güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi ve mekanik enerji ile ilgili istasyonların bulunduğu çatı katıyla karşıladı. Daha sonra dört kata yayılmış olan deney ve sergilerin bulunduğu iç bölüme geçtik. Basit makinelerin, optiğin, simetrinin, tangramın, kimyasal tepkimelerin ve ilginç yapbozların bulunduğu istasyonları gezerken çok eğlendik. NEMO’da geçirdiğimiz keyifli ve verimli saatlerden sonra Amsterdam şehrini gezmek için Dam Meydanı’na gittik. Dünyaca ünlü patates kızartmamızı yerken Amsterdam sokaklarını dolaştık. Sonunda, otobüsümüzle gece konaklayacağımız Köln şehrine geçtik.

Diğer gün, Köln Katedrali’ni ziyaret ederek İkinci Dünya Savaşı’nda sökülüp saklanarak kırılmadan bugünlere gelebilmiş vitrayları görme fırsatına sahip olduk. Çikolata Müzesine doğru yürürken yolda, iklim değişikliğini protesto eden bir grup öğrenci ile karşılatık. Biz de kendimizi ve okulumuzu tanıtarak “Sing For the Climate” projemizden bahsettik. Öğrencilerimizden Irmak Sungar ise yerel bir televizyona okulumuz ve projelerimizle ilgili kısa bir röportaj verdi. Çikolata Müzesinde, çikolatanın üretim aşamalarını ve tarihini öğrendik tabii ki 3 metrelik çikolata şelalesinden lezzetli çikolatanın tadına da baktık. Daha sonra, antika arabaların ve 7 defa Dünya Şampiyonu olmuş efsane Formula 1 Pilotu Michael Schumacher’in kişisel eşyalarının ve arabalarının sergilendiği Motorworld Müzesine gittik. Oradan çıkışta, Mathematikum Müzesinin bulunduğu Geissen kentine doğru yola çıktık. En eski ve büyük matematik merkezlerinden olan Mathematikum’da 170 interaktif istasyon ile matematiğin sihirli dünyasına giriş yaptık. Kendimizi kocaman bir baloncuğun içine soktuk. Dev puzzlelar çözdük. Leonardo da Vinci köprüsünü kurduk ve Pi’nin müziğini dinledik. Çıkışta iki gece kalacağımız Frankfurt’a gittik.

Üçüncü gün Frankfurt’taki Experiminta Müzesini ziyaret ettik. Experiminta, farklı matematik ve fen kavramlarıyla ilgili deneyler içeren odalardan oluşuyordu. Dalgalar, optik aynalar, simetri, elektrik ve aerodinamik ile ilgili deneyleri inceledik. Experiminta’daki bilim dolu saatlerden sonra Frankfurt’u dolaşmak ve biraz alışveriş yapmak için merkeze indik. Sokaklarda yürüdük ve fotoğraflar çektik. Frankfurt Catedrali’nin kulesine tırmanıp manzaranın tadını çıkarttık.

Dördüncü günümüzde Europa Park’a gittik. Her bir bölümünün farklı Avrupa ülkelerinin mimarisi, lokantaları ve bitki örtüsüyle tasarlanmış olan Europa Park’ta farklı boyutlardaki roller coasterlara ve oyuncaklara bindik. Hepimiz için çok eğlenceli ve unutulmaz bir tecrübeydi. Günün sonunda Heidi’nin memleketi olan Almanya’nın ünlü Kara Ormanlar’ının arasından geçerek İsviçre’ye ulaşıp Zürih’teki otelimize yerleştik.

Son günümüzde erkenden kalkıp Zürih şehir merkezine gittik. Şehri dolaşırken geleneksel kıyafetler giymiş, bandolar eşliğinde marşlar söyleyen insanlarla karşılaştık. Zürih’te kutlanan Baharı Karşılama Bayramı nedeniyle yapılan kutlamaları izledik. Daha sonra, 6500 m2lik alana yayılan, biyoloji, mekanik, manyetizme, matematik ve simetri hakkında 500’den fazla deney düzeneği içeren Avrupa’nın en büyük bilim merkezlerinden olan Technoroma’yı gezdik. En sonunda, akşam saatlerinde Zürih’ten havalandık ve İstanbul Havaalanı’na doğru güzel bir yolculuk gerçekleştirdik.